Translate

21 Aralık 2016 Çarşamba

PASTANE tadında ELMALI CEVİZLİ KURABİYE


Elmalı kurabiye tarifi hamur işleri arasında en çok yapılanlarda ve favori yiyeceklerden biridir. 

Gayet basit bir tarifle hazırlanabilen elmalı kurabiye her zaman yapabilirsiniz...

*Ver Fırına Programında verilen tarifin kıvamı oldukça güzel, hem bloğumda bu tarifi sevdiklerimle paylaşıyorum, hem de yarına saklıyorum :) nasıl olmuş 👇👅💕

Elmalı Kurabiye Tarifi ve Yapılışı;



MALZEMELER
 
150 GR TEREYAĞI ODA SICAKLIĞINDA
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 YUMURTA
1 SU BARDAĞI YOĞURT
1 SU BARDAĞI NİŞASTA
1 SU BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1 KABARTMA TOZU
1 VANİLYA
3,5-4 SU BARDAĞI UN - yumuşak bir kıvam olacak
 

İÇ MALZEMESİ
2 ADET ELMA
2 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞI
4 YEMEK KAŞIĞI ESMER ŞEKER / ben pudra şekeri tercih ediyorum
TARÇIN
KARANFİL TOHUMU (arzuya kalmış)

1 ÇAY BARDAĞI KIRILMIŞ CEVİZ (ben biraz bol seviyorum)

ÜZERİ İÇİN PUDRA ŞEKERİ
 

HAZIRLANIŞI
 

UN, VANİLYA, KABARTMA TOZU, NİŞASTA, PUDRA ŞEKERİNİ YOĞURMA KABINDA KARIŞTIRIN VE ORTASINI AÇIP DİĞER MALZEMELERİ KOYUN, 
YOĞURUN, STREÇLEYİP DOLAPTA BEKLETİN.
 

ELMAYI SOYUP RENDELEYİP TEREYAĞINDA SOTELEYİN ŞEKERİ VE BAHARATLARINI DA İLAVE EDİP SUYUNU ÇEKENE KADAR 
SOTELEMEYE DEVAM EDİN VE SOĞUYUNCA CEVİZİ İLAVE EDİP KARIŞTIRIN, İÇ HARCINIZ HAZIR.
HAMURDAN LİMON BÜYÜKLÜĞÜNDE BEZELER KOPARARAK YAĞLI KAĞIT ARASINDA AÇIN VE İSTEDİĞİNİZ ŞEKİLİ VERİN, 

HAZIR KALIP KULLANAN YADA ÇİZİK ATİP DİLİMLİ PİŞİRENLERDE OLUYOR. 
UÇ KISMINA HARÇTAN 1 YEMEK KAŞIĞI KADAR KOYUN VE RULO YAPIP 175 DERECEDE PİŞİRİN. 
HAFİF SOĞUDUKTAN SONRA ÜZERİNE PUDRA ŞEKERİ ELEYİP SERVİS EDİN. 

BEN ELMALI KURABİYE YE BAYILANLARDANIM 😍 
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN ...


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Yazılarım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...♥ Zeynep'le Güne Merhaba ♥...

'Ve sen yine denendiginde
ve yine kalbin daraldiginda
ve yine bütün kapilar yüzüne kapandiginda
ve yine ne yapman gerektigini bilemediginde
Uzun uzun düsünve hatirla Yaradanini!
Allah kuluna kâfi degil mi?
(Zümer/36)

Konumuz Ne olsun :)