Translate

17 Nisan 2013 Çarşamba

KIZ İSTEME - SÖZ - NİŞAN a dair Her ŞEY :)

Bahar geliyor sadece havaya değil aynı zamanda yüzük tepsilerine de:)

evet tam kız isteme söz - nişan mevsimi şu sıralar...

Geleneksel adetlerimizin uslübunu ve tarzını seviyorum, devamı içinde sizlere tatlı örnekler sunalım istedim...

Kız isteme ile ilgili herşey  :)
Bu yazıyı okuyorsanız eğer :P  
Tatlı bir Flört döneminden sonra  
sizin için en heyecanlı günlerden biri olan
Kız İsteme günü gelmiş demektir...


Peki, kız isteme nasıl olur? Ne almak gerekir? Ne giyilir?


Ailerinizin belki de ilk defa tanışacağı gün.  Kalbinizde tatlı bir telaş, bir sürü heyecan ve soru işareti... Kahveyi ne zaman vereceğim, ne giyeceğim vb... Güzel olacağından süpheniz olmasın ama biraz sakin olun ve bu güzel günün tadını çıkarın :)

en önemlisi arkaya kalacak sadece güzel kareler oluyor, hiç utanmayın bolca GÜLÜMSEYİN :)

Gelin adayları için kız isteme ve söz törenlerin de açık ve gösterişli kıyafetler giymek yerine daha sade, şık kıyafetler öneririm.

Pantolon bu gün için fazla spor olabileceğinden etek, ceket takımı tercih edilebilir. Giyeceğiniz kıyafete uygun olarak hafif bir makyaj sizin için uygun olacaktır. Kendinize çok yakıştığını düşünüyorsanız bu gece için abiye de tercih edebilirsiniz.

Damat adayı ise tabiki en uygun elbise takım elbisedir. Gelin adayının ailesinde iyi ve klaıcı bir izlenim bırakmanın yolu da düzgün bir biçimde saç ve sakal tıraşı olmaktan geçer. Takım elbisenizi kol düğmeleri ve yaka mendili kullanarak daha şık bir görünüm kazanabilirsiniz.



Söz Yüzüğü
Bugün de takılan söz yüzüğü birbirinize olan bağlılığınızı simgeleyen genelde ince altın bir yüzüktür ve damat tarafından alınır. Yüzüğü zevklerinize göre sevgilinizle daha önceden birlikte seçip karar vermeniz en doğrusu gibi geliyor bana. Eğer söz nişan bir arada yapılacaksa bir ömür boyu kadife kelepçeniz olacak özel nişan yüzükleri takılabilir.


Söz Çiçeği 
Genelde gül veya orkide tercih ediliyor, Eşim bana 41 tane kırmızı güllerden oluşan buket getirmişti, öyle güzeldi ki ....
Bunları kurutup bir ömür saklayabilirsiniz. Yada yapay bir çiçekte tercih edilebilir. Ama bu benim çok hoşuma gitmiyor. Söz çiçeği bence doğal olmalı, Nişan gösterişli bir yapay olabilir :) Eğer nasıl bir çiçek geleceğini bilmiyorsanız, evde her ihtimale karşı  boş bir vazo bulundurmanızı öneririm.

 Söz Çikolatası
Benim çiçekten daha çok sevdiğim bir ayrıntı :) Çikolatayı çok seven biri olarak istemeye gelindiğinde de alınacak çikolataya ekstra önem verilsin istiyorum :) Şık gümüş bir tepside veya gondol içerisine yerleştirilen dışı parlak jelatinle kaplı süslü bir çikolata tercih edebilirsiniz. Monna Home ve tuane hediyelikte inanılmaz güzel şeyler gördüm, Çikolatayı anneye, çiçeği de sevgilinize verebilirsiniz. Bu arada gelen çikolata mutfakta değil salonda misafirlerin yanında dururmuş, adettenmiş. Kız isteme sonrasında açılarak misafirlere ikram edilirmiş.



Kız istemesinde kahve ne zaman verilir?

En çok soru işareti olan konulardan biridir bu. 
Kahve kız istemeden önce mi  sonra mı verilir. Bu konuda internette araştırma yaptım ama herkes farklı  bir şey yazmış. Bu konuda bu olayı yaşamış biri olarak :)

Misafirler gelir, hal hatır sorulur daha sonra kız istenmeden önce yani misafirler geldikten 20 dk sonra falan misafirlere nasıl içecekleri sorulur ve kahveler ikram edilirmiş. Yani kız istenmeden önce kahve verilirmiş :) Ama bu durum herkese göre farklı  tabi. Bu konuda kemikleşmiş bir gelenek anlayışınız yoksa konuşmaların gidişatına göre önce veya sonra olması çokta farketmiyor.

Bu arada sevgilinizin kahvesinede tuz koymayı unutmayın. Ama ben kıyamadım diyenlerden olabilirsiniz benim gibi, kuzenim acımadı tuz, toz biber koydu, Eğer sevgiliniz hiç sesini çıkarmadan bu kahveyi bitirirse sizin elinden zehir olsa içeceği anlamını taşıyor, 
eşim aynısından bir tane daha istemişti :) 


Bu tatlı sohbet sonunda da yüzükler takılır efendim... 

Sonra sırayla büyüklerimizin elleri öpülür, Bir yandan da bir yakınınız çikolatanızı da ikram edebilirsiniz ....

Allah Mutlu, Mesut etsin... Ağzınızın tadı ömür boyu bal olsun.



Söz Bohçası
Söz bohçasını bugün de erkeğin unutmaması gerekiyor. Çünkü ilk erkek kız tarafına bohçayı getirirmiş daha sonra kız tarafı erkeğe götürürmüş. Biz o kadar git gel gerek yok diye düşündük onlar getirmişlerdi, giderken bizim hazırladıklarımızı verdik....
Söz bohçasında olması gerekenler;

Gelin için hazırlanan bohçada;
iç çamaşırı, çorap, mendil, havlu, parfüm, sabahlık, gecelik takımı, makyaj seti, çanta, ayakkabı, etek ve ceketten oluşan bir takım veya elbise ile terlik, ayna, tarak takımı bulunur.

Erkek için hazırlanan bohçada;
pijama takımı, ropdöşambr, terlik, mendil, gömlek, kemer, cüzdan, çorap, kravat, tıraş seti, parfüm ve havlu konuluyor.

Bunların haricinde kayınvalide ve kayınpederlere de hediyeler de koyanlar oluyormuş.


AAAA UNUTMADAN 
SÖZ ÖNCESİ TANIŞMA VEYA İLK İSTEME 
diye bir geleneğimiz daha vardır :)))
bazen naz olsun diye hemen vermezler kızı bu tanışmamıza vesile olsun; yine görüşelim der babamız :)

işte ozaman damat adayınız kesinse 
aile ok demişse (kibarca mendil atıyorsunuz ya osmanlıda arkanızdan yürürken misali...)
misafirlerinizi gönderirken damat tepsisi vs. verilir...


e ben evleneli 8 sene olmuş, üstteki benimkinin çok sade hali .... 
 (içine çorap, mendil, kol düğmesi konulup kadeh desteğiyle tepside şık süsleniyor) bizim zamanımıza göre siz daha da güzelini düşünün :)
Elif'in Elizi 'ni çok beğeniyorum, gümüş damat kutusu ve söz tepsisi çok güzel olmuş mesela, bu konuda yeni farklı örnekleri onda bulabilirsiniz...


 

Kız isteme ile ilgili paylaşacaklarım bu kadar.
Sizin kız isteme gününüz nasıl geçti, neler yaptınız, heyecanlandınız mı? 
Yorumlarınızı bekliyorum kızlar :)

102 yorum:

  1. Benim ki berbattı mesela. Yanlış anlaşılmadan dolayı bir gün önce geldiler. Hem de ramazan da, bi çorba içip azıcık birşeyler atıştırıp koşa koşa gelmişlerdi. Allah'tan kuzeni dalga geçmek için mesaj attı da oradan çakıp on dakika için de evi toplamaya çalıştım. :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekmi inanmıyorum !!!
      elbise, ikramlar, ev??? nasıl hazırlandın düşünemiyorum bile telaşını, neyse sonu güzel olmuştur inş...
      mutlu olun sevgilerimle...

      Sil
  2. Ev de babam yoktu mesela. :d

    Evin durumu perişandı. O on dakika için de elime geçeni bir odaya topladığımı hatırlıyorum. Bir de daha sofra bile toparlanmamış. Zira o gün baklava yapımında anneme yardı ediyorduk. Ben giyinip öyle çıktım. Onları karşılayamadım. Napıyım artık.

    İsteme ile söz tarihleri ayrı oldu iyi oldu. Arada bir kaç gün vardı gerçi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlı telaşlar bak şimdi tebessümle hatırlıyorsun, yoksa defterimizde anı olur muydu :))

      Sil
  3. ----------Oooo-----
    -----------(----)------
    ------------\---(------
    -------------\_)------
    ----oooO----------
    ----(----)-----------
    -----)---/-------
    -----(_/--------
    Sayfada gezindim :) Ve bu söze bayıldım :)
    "Şayet ' aşktan önce' ve 'aşktan sonra' aynı insan olarak kalmışsak, yeterince sevmemişiz demektir"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet... okumayı seviyorum, hoşgeldin sefalar getirdin...
      bazen babilin asma bahçelerindeyim, bazen misk-i amberin müthiş kokusunda bir buğu oluyorum...
      bazende böyle içimden geldiğince dökülüyorum,
      Aşk'la kayboluyorum...

      Sil
  4. merhaba çok güzel bir post olmuş :)
    benim kız isteme günüm :)
    bundan 6 yıl önceydi....
    eşimin ailesi eşimle geldi....
    önce akşma yemeği yedik, sonra çay ...
    en son kahve çikolata, ttatlı.......
    ve saat çok geç oldu, hala isteme yok..
    ben içimden herhalde vazgeçtiler diyordum...
    kendi kendimi yiyordum :))
    sinirim yükselmişti.....
    yani anlayacağın benim gece saat 2 sularında istediler...
    ben uyuz olduktan sonra :)))
    şimdilerde kayınvalideme anlatıyorum....
    gülüyoruz :)))

    bu arada takipteyim...
    sende beni takibe alırsan sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ah bu anılar olmasa...6 yıl olmuş, maşallah.
      bende çok telaşlıydım unutamıyorum, şimdi bakıyorum da ne gerekse bu heyecan, her şey su gibi yoluna giriyor yeterki sakin olun, mutlu olun ve gülümseyin...
      izlemedesin, her zaman bekliyorum yorumlarını, sevgilerimle...

      Sil

  5. söz nişan saçmodelleri nasıl yapılır başarılı tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://zeynebin.blogspot.com/2013/10/abiye-dugun-gelin-sac-modelleri-modern.html
      yazımda bir kaç beğendiğim model var öneririm... çok zarifler...

      Sil
  6. Benim sozumde 7eylulde olacak inanilmaz heycanliyim 22eylulde de aile icinde nisan olacak ve arastirmalar yapiyorum dekarasyonla ilgili
    Nisan yaztigi yaptiriyorum
    Kadeh susluyorum
    Terasa balon suslemeleri yaicam
    Bahcey biraz isiklandiricam
    Ikram olarak pasta yaptirip kesicez
    Farkli NE OLABILUR INSANLARIN AKLINDA KALICI BISEYLER OLSUN ISTIYORUM FIKIRLERINIZI BEKLYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taze gelinimiz var bir tane...
      hayırlı ugurlu olsun, çok geç kalmışım ben sana, ne olur kusura bakma, ayrıntıları bekliyoruz.... tebrikler...

      Sil
    2. kadeh nasıl süslüyorsunuz

      Sil
  7. Benimde aralikta olucak isteme merasimim cok heycnlym hersey mükemmel olsun istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az kalmışşş, heyecan tarih yaklaştıkça göürürüz artık seni... mutluluklar

      Sil
  8. Burada görmek gitmek Bu benim ilk kez ve ben bir yerde her şeyi okumak gerçekten hoş duyuyorum.
    Alyans

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. very thanks...
      hoşgeldin glamira bloguma, her zaman mutlu kalman dileğiyle...

      Sil
  9. Resimdeki çikolatayı http://www.chocobazaar.com/Telkari-Gumus-Gondol,PR-11.html bu linke tıklayıp inceleyebilir siniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok sevindim bu adresi paylaşmanıza... bol satışlar.

      Sil
  10. hediyelik eşya, züccaciye, ev aksesuarları ve ev dekorasyon ürünleri üzerine farklı değişik ürünler bu sitede
    www.modafeneri.com

    YanıtlaSil
  11. Keşke bu yazıları biraz erkekler okusa da ogrenseler azıcık :D cok guzel yazmıssın canım ellerine saglık bana da beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arayan bulur diyelim :P
      aslında güzel yazdık herşey var burada...

      Sil
    2. ben bir erkeğim ve 3 gündür okumadığım yazı kalmadı..biz öncelikle ailece tanışmaya gideceğiz 2 gün kaldı :(( yaklaşık 10 gün sonrasında ise istemeye gideceğiz.Kız isteme günü için tonlarca yazı var ancak ilk tanışma günü için hiç yazı yok.kafayı yemek üzereyim ne alınır ne giyilir hiç bilgi yoookk :((

      Sil
  12. ben çok heyecanlıyım kızlar benimde aralıkta olacak. inşallah ellerim titremez kahve verirken:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve fincanlarina bakarsann titrer :) senn sadcee onune bakk hic bisi olmaz allahin izniylee..

      Sil
    2. saol canım taktiğini uygularım 1 haftaya isteyecekler beni çok heyecanlıyım :)

      Sil
  13. Benm de kasimin 15nde olackk bi aksilik olmazsaa amaa biz once istenecekk yzuk takilmayacakk. Kahveyii o gecemi ikrm edicm yoksa yzuuk tkilacagi aksam mi bilmiyorm :(

    YanıtlaSil
  14. hıc heycan yapmadım etrafmda ki insanlar benden daha heycanlıydı sohbet muhabbet derken damat tarafı bırden ıstedı pek bişeyde anlayamadığım tek hatırladığım müstakbel eşim baya bi ter akıttı heyecandan ama kahvesinide sonusa kdar içti ( tuz,karabiber ve bol seker ) afiyet olsun aşkıma sıra geldi sözüme bu seferde heyecan beni sardı ne yapıcam ne gıycem bı turlu karra veremez oldum :))

    YanıtlaSil
  15. Benimde kasimda olucak kastamonuya gidicez beni istemeye :)))

    YanıtlaSil
  16. mrblar benim de bu hafta sözüm var cuma günü isteme pazar günü de söz olucak iki hafta önce erkek tarafından kadınlar geldi tanışmayaa çok heycanlıydım ve ogünden sonra iki gün kendime gelemedim. bu haftada aynı şekildee çok heycanlıyım sözüm için pasta yaptırıoruzz kesicezz sade şık bi elbise tercih ettim çokk güzell.. biz bohça yapmıyoruz o yüzden gelnlere hediyelerim var ufak keselere erkeklere havlu koydum bayanlara yemeni ve üzerine ufak kağıtlara isimlerimizi ve tarih yazdım renk renk çok gzell oldu umarımm heycanımı yenerim ve güzel geçer sadece benim de mrak ettiğim isteme günü kahveyi nasıl ikram etmem gerektiğini bilmiyorumm ..
    yardımlarnzı bekliorum

    YanıtlaSil
  17. merhaba bende daha söz nişan yok aslında ilgimide çekmiyodu. ilk kez bu hislere kapıldım araştırmalara başladım :) bana evlilik teklif edecek hissindeyim sizede böylemi oldu merak ediyorum daha şmdiden heyecanlıyım

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar blogunu didk ediyorum. Cok begendim :) Takibe aliyorum hemen :)) Yazilarin coook eglenceli ve guzel. Banada beklerim.

    Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  19. Slm benim isteme olayimda bu cumartesi olacak öncesinde bayanlar arasinda tanişma oldu ben heycandan ölüyorum gelişmeleri paylaşicam lutfen takibe alin herkese ömur boyu mutluluklar diliyorum

    YanıtlaSil
  20. Merhaba. Bizim ailelerimiz tanıştı. 1 şubat da kısmetse söz nişan hepsini bir arada yapmayı planlıyoruz. Kısa şık çok dekoltesi olmayan bir elbise arıyorum ama hala bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba benim nişanım da 1 şubatta olacak. aynı heyecanı aynı tarihlerde yaşayacağımız daha eminim niceleri var. umarım hepimiz mutlu oluruz. bende bordo bir parmak dizimin üstünde bir elbise aldım. lidyanadan bakabi,lirsin. siyah giyinme bence ;) bordo süper ;)

      Sil
  21. Benimde aralikta olucak isteme merasimim cok heycnlym hersey mükemmel olsun istiyorum

    YanıtlaSil
  22. zeynep'cimm harikasın yaa :)

    YanıtlaSil
  23. merhaba benim sözümde cuma günü olucak i

    YanıtlaSil
  24. benimde ocağın 5 inde istemem olucak :) ne hazırlanıyor neler yapılıyor onlara bakayım dedim dün evlenme teklifimi aldım :) bu arada müstakbel eşimin adetlerinde kız erkeğe söz yüzlüğü erkek kıza söz yüzlüğü alıyormuş bana çok saçma geldi sizce

    YanıtlaSil
  25. Sevil Hacıoğlu merhaba
    benımde isteme ve söz ocağın 5.de bende çok heyecanlıyım açıkçası ama dedıklerı gibi kıza erkek erkeğe kız alır yüzükleri

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar
    8 yıldır birlikteyiz ailelerde az cok tanıyorlar birbirlerini isteme söz nişan olcak fakat biz antalya da yaşıyoruz kız ve erkek tarafı olarak ama tüm yakınlarımız (erkek ve kız akrabaları) kayseri de ve sevdiklerimizinde bu günümüzde yanımızda olmasını istedigimiz için memleketimizde olsun istiyoruz.Bu yüzden ne yapacağımızı tam olarak bilmiyoruz nasıl yapabilirz bu konuda yardım istiyorum :( :(

    YanıtlaSil
  27. benımde sozum olacak kısmetse gectıgımız hafta tanısmaya geldıler , sımdı bız gıdıcez bu pazar sonrakı hafta ısteme olacak ve soz tarıhı alınıp soz olucak . ama ne gıycegımı buldum ıns cok abartılı olmamstr sade kumasta bej rengı uzun balık modelı sık ama sade elbıse sadece bır su dalgası saclar . ıns guzel gecer

    YanıtlaSil
  28. Merhaba.. Benim bu hafta sonu tanışma ve haftaya isteme söz nişan bir arada olacak.. fakat bir şey merak ediyorum. kahveyi tutmaya kimden başlamalıyım.. onun babasından mı ? yoksa benim babaannem bizde ondan mı ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk önce damadın babası sonra senin baban onun annesi senin annen diye gider.. hayırlı olsun

      Sil
  29. Merhaba benimde 28 şubatta sözüm olacak söznişan bi arada aile arasında..çok heycanlıyım bu pazar alısverişe cıkacagız kahvelleri dagıtırken heyecandan ayagm takılır düşerim dıye korkuyorum kafayı yicem :D

    YanıtlaSil
  30. merhaba 28 şubatta sözüm var söz nişan biarada aile arasında pazar alışverişe cıkacagız elbısemıde sectim tek sorunum sürekli kafamda dönen bu şeyy...kahveleri verırken ya ayagım takılırsa heyecandan dusersem çıldırcam :/

    YanıtlaSil
  31. Benimde 14 subatta söz nişan bir arada oldu. Bende kahveleri nasil goturecegim konusunda cok telaşlıydım ama ordaki ortama alışınca rahat bi sekilde kahveleri ikram ettim kizlar size tavsiyem yururken önünüze bakin ve yavas adimlarla yürüyün allah yardimcınız olsun :)))

    YanıtlaSil
  32. Benmde sözüm bu yaz olck çok heyecanliyim yuzuklerimizi bir turlu secemiyoruz acaba öneride. Bulunabilir misiniz :)

    YanıtlaSil
  33. ben istemede yeşil elbise altın sarısı detayları olan bir abiye giymeyi düşünüyorum sözde ise siyah çok güzel bir abiye var giymek istiyorum modeli çok güzel siyah olmaz diyorlar ama dantel detayları var

    YanıtlaSil
  34. sözümüz inşallah 1 ay içinde olucak ALLAHIMIN İZNİYLE... BAKALIM NE YALAN SÖYLİYİM BENDE ŞİMDİDEN BİLE HEYECANDAN ÖLÜYORUM HAYALİ BİLE MUHTEŞEMMM

    YanıtlaSil
  35. 1 Haziranda söz merasimimiz olacak. paylaşmak istediğim; Müstakbel eşim Aksaray, ben Nevşehir'liyim. her iki yan da Anadolu insanı olduğu için adetlerimizi bilen bilir, siz değerli arkadaşlarımdan hayır duanızı rica ediyorum..Benim tek amacım öncelikle müstakbel yeni aileme ve kendi aileme anlı şanlı bir söz,nişan arkasından onur gurur okşatan düğün keyfi yaşatacağım.. Zeynep Hanım; ' Anı Defteri ' diyebileceğimiz bir yer açmışın seni can-ı gönülden tebrik eder, devamını beklerim, ben Bursa'dan Salih

    YanıtlaSil
  36. 15 gün sonra karşı taraf gelmek istiyor ama benim babamın rızası olmadığı için söyleyemiyorum ben ne yapcam asıl..

    YanıtlaSil
  37. bende ailesine gıcık oluyorum agustosda sozum var ama hıc heyecanım yok nefret edıyorum aılesınden ozellıkle yırtmac agızlı ablasından :(

    YanıtlaSil
  38. Merhaba bizde böyle bişey düşünüyoruz ama yaşımız daha 20 ve evlenmemize nerden baksan 3 sene var .sevgilimin babası imam pek istemiyo gezmemizi aileler biliyo ama kücük yerde yaşadığımız icin laf olur diye korkuyolar.bana akıl verirmisiniz sizce erkenmi söz için ?

    YanıtlaSil
  39. 2 kasmda nisanm var ayni anda aileler tanscak istencek cok heycanliyim umarm hersey guzel olr

    YanıtlaSil
  40. Merhaba
    bu cumartesi benimde söz isteme bir arada olacak. zarif sadece bir elbise aldım. aileler tanıştığı için biraz daha rahat olsakta söz bir kez yaşanacak güzel bir anı olmasından dolayı heyecan ve stres had safhada :) bende ailenin bayanlarına kese içinde havlu ve kokulu taş hediyesi yaptırdım. ayrıca isimlerimizin yazılı olduğu ufak şişeler de yasemin kokusu var. Umarım herşey iyi geçer ..

    YanıtlaSil
  41. Yakın zamanda bende de bir isteme-söz-nişan her ne zıkkımsa o durumlar var, heyecan değil sinir stres yaptı bende. Düşünülecek bu kadar âdet masraf falan varken nasıl mutlu mesut heyecanlanıyorsunuz anlamıyorum ya. Bitse de kurtulsak. Allah mesut etsin tabii herkesi.

    YanıtlaSil
  42. Merhabalar, çok planlı biri olduğum için yazılanlar oldukça faydalı oldu:) Benim de ekimde evde isteme ve nişan birlikte olacak. Yüzüklerimiz düz sade şekilde aldık, kıyafetimizi galibarda pembe tonunda balık model elbise ve nişanlımın siyah spor model takım elbise ile hallettik. kuaförümüde ayarladık saçlarım siyah olduğu için uygun model yapılacak. Ayrı şehirlerde olmadığımız için tanışma önceden oldu ve İzmirden tüm detaları halletmemiz gerekti. Nişanlımın alacağı lokum, çikolata ve çiçeğinde yerini ayarladık:) Tabi o gün için fotoğraf çekimide var. Nişan tepsimi instgramdan özel yaptırdım. misafirler için pastel tonda küçük kolonya şişeleri ve aynı tonda lavanta keseleri paket halinde verilecek. tabi yüzüklerden sonra 6 çeşit ikram hazırlayacağız, sohbet, fotoğraf, eğlence inşallah iherkesin istediği gibi çookk güzel olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah sana, her şeye tıkıt tıkır yolunda, inşallah sonuda tatlı olıur, mutluluklar diliyorum

      Sil
  43. Merhaba Zeynep Abla ben bundan seneler önce her düğünde gözüme kestirdigim bir çocuk vardı özelikle son 2 yıldır aklımda sürekli o vardı ama hiç bir şekilde acilamamistim Çünkü babamın kuzeninin oğlu ve insan çekiniyor bundan 1 ay önce bir düğün vardı gitmeden önceki gün kuzenime bu cocukla ilgili hayallerimi anlattım ve düğün gecesi başladı herşey beni ekledi faceden felan sonra öğrendim ki beni begeniyormus yarın söz yuzuklerimizi almaya gidicez 10. ayda ise isteme olucak yazdiklarin beni çok bilgilendirdi teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar güzel, hayatta tüm dilediklerinin bu kadar kolay olması dileğimle...

      Sil
  44. Merhabalar sayfanizi ilk kez ziyaret ediyorum.anilari tebessumle okudum :) benim de 2 subatta sözüm olacak.aile icinde kucuk bisey dusunduk fakat nasil bisey giymem gerektigine hala karar veremedim.hem sade hem şık hem de naif bi elbise istiyorum ama hepsini bir arada bulmak zor tabi.diktirmeyi dusunuyorum sizce nasil bi model diktirmeliyim? Gorus ve onerileriniz icin simdiden tesekkur ediyorum ��

    YanıtlaSil
  45. bloğunuz gerçekten çok güzel

    YanıtlaSil
  46. Alyans hakkında ve diğer unsurlar hakkında güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  47. Benimde martın 10unda olacak inşallah manyak gibi kıyafet arayışına girdim hiçbirşey beğenemiyorum yada kıyafetler güzel değil bilemiyorum ya ben şimdiden gözümde şöyle bi canlandırdım daha gelmeden kalbim sıkışıyor heyecandan ölüyorum geldikleri zaman hastanelik olurum herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzurlu olup, başını yaslayacağın bir eş diliyorum o zaman sana :)

      Sil
  48. Gerçekten çok güzel bir makale olmuş.Ellerinize emeğinize sağlık.konya düğün salonu

    YanıtlaSil
  49. Merhabalar yazilan herseyi okudum ınanin ki mutlulugun yani sıra o kadar heycan oluyor ki benim de kafamda bir kac soru oluşuyor herkes cok farkli yapiyor.
    Sevgilimin ailesi tanismaya geldi sohbet muhabbet cok güzel gecti cok sükür ki sonradan ailem onuda görmek istedi ikinci bir kez daha geldiler hersey yolunda geçti. Simdi ise istenilme olacak fakat söz isteme nişan hepsi bir arada mi olsun nisan sonu düşünüyoruz aileden birkac kisiler önce istenilme olsun sonra yüzük takilsin diyorlar ben ne yapacagimi cok sasirdim bilgilendirirseniz cok sevinirim en güzel hangisi olur ?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence önce tanışmaları güzel olmuş, istersen her birinin yeri ayrı olsun ben farklı elbiseler giymek istiyorum derseniz 2 gelişlerinde büyüklerden istenilsin hatırası oluyor güzel...söz yüzüğünü takarsınız hem...
      Nişan için bohçalarınızı hazırlarsınız, biraz daha eş dost huzurunda pasta kesersiniz, etrafı süslersin biraz, şık bir katılım olur ...
      En güzeli sen olursun inşaAllah, mutluluklar...

      Sil
  50. Merhaba 1 gun snra beni de istemeye gelecekler.çok heycanlym ama aklma takılan bisey war. Istemeyd gelip bi kac gun sonrada söz yüzükleri takmaya gelceklr peki ilk istemeye geldiklernde soz mendili alınıp werilıyormuş nasl oluyor yardmci olurmusunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cnm söz mendili değilde şimdi küçük gümüş tepsi içinde süslü tepsiler var ben ondan vermiştim ilk geldiklerinde (babam tanışmış olduk inşaAllah bir sonraki sefere takarız söz yüzüklerimizi demişti)... hemen senin için bu önemli ayrıntıyı da ekliyorum, Hayırlı uğurlu olsun...

      Sil
  51. Merhabalar bende ne söz var ne nişan olursa nasıl kıyafet giyicem bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlısı .... vakti gelince o telaşta mutlaka güzel birşey bulursun inanıyorum :)

      Sil
  52. Merhabalar :) Ben de bu tatlı telaşların içinde buldum kendimi birden. Bir sorum olacaktı. İstemede sadece tektaş mı takılır bi adı konulsun diye? Alyanslar nişanda mı takılıyor? Nasıl olur tam anlam veremiyorum. İsteme nişan havasında olsun istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsın... benimde istememde sadece tektaş takılmıştı... söz ve nişan birlikte 2 hafta sonra oldu

      Sil
  53. Merhabalarrr :) Çok güzel ve açıklayıcı anlatmışsınız, teşekkürler :)
    Ama bir sorum olacaktı size, benim sözüm 9 Şubatta olacak. Ailelerimiz çoktan tanıştı, istemeye geldiklerinde babam yinede tek seferde vermem diyor.. E ben bu çocuğa kaç kez tuzlu kahve yapacağım, söz tepsisi, çikolata ve çiçekte hangi turda gelecek aklım karışıp duruyor :( Yardımcı olursan çoook sevinirim... Şimdiden teşekkürlerrr :)

    YanıtlaSil
  54. yazınızı çok bğendik iyi çaşılışmalar dileriz
    konya düğün salonu

    YanıtlaSil
  55. yazınızı çok beğendik iyi çaşılışmalar dileriz
    konya düğün salonu

    YanıtlaSil
  56. Postu cok beğendim ve faydalı oldu ben asker yolu bekliyorum yaza da sözüm olacak rabbim nasip ederse ♥♥

    YanıtlaSil
  57. Güzel bir paylaşım olmuş, emeğinize sağlık. Kendi bloguma da beklerim. Düğün DJ;

    www.dugundjhizmetiorganizasyon.com

    YanıtlaSil
  58. Merhabalar, yazınızı en ince ayrıntısına kadar okudum yüreğinize sağlık :) bir sorum olacaktı benim 31 martta istemem olacak bigün sonrasında ise nişanım. İsteme günü tek taş takılırkenki merasim nasıl olur? istendikten sonra tepsinin içinde yüzük gelip müstakbel eşim mi takar? bu konuda kafam karışık yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba cnm :)
      istemede genelde temsilen erkek arkadaşın tektaş takıyor (yani benim en azından öyle oldu)
      nişan kısmında ise bir büyüğünüz yüzükleri takıyor ve kurdelanızı kesiyor...
      Hadi bakalım hayırlı uğurlu olsun

      Sil
  59. Sayın ablalarım, sevgili kardeşlerim, delikanlı ağabeylerim... Bizim iş biraz farklı gibi galiba... İsteme, söz, nişan, 3'ü 1 arada...Paylaşımı yapan saygıdeğer insan gerçekten teşekkür ederim... Bayağı aydınlandım... Allah kinseyi sevensiz bırakmasın ki en güzel anlarınızı acı içinde geçirmeyin... Zor olacak ama seven insan başarır... Saygılarımla...

    YanıtlaSil


  60. Damat Kahve Fincanı Süslemesi bu özel gün için çok güzel bir fikir, akılda kalıcı bir hatıra için güzel süslenmiş fincenler şart. püf noktası olarak söyleyeyim fincanı sakın atmayın yıllar sonra başına geçip geçmişi yaad edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  61. ay en baştaki elbise harika bayıldım bayıldım :) lazer epilasyon izmir

    YanıtlaSil
  62. Merhabalar haftaya istemeye pazar a istemeye geliyirlar. Cok heyecanlıyım icim kıpır kıpır bana yardımcısı olun kizlar

    YanıtlaSil
  63. Hem de bir anda oluyor her şey burayı okuduğum iyi oldu ayrıca bir tane daha yazı buldum orada çiçek modelleri ve nasıl hazırlayacağınız da yazıyor => Buradan ulaşabilirsiniz

    YanıtlaSil

Benzer Yazılarım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...♥ Zeynep'le Güne Merhaba ♥...

'Ve sen yine denendiginde
ve yine kalbin daraldiginda
ve yine bütün kapilar yüzüne kapandiginda
ve yine ne yapman gerektigini bilemediginde
Uzun uzun düsünve hatirla Yaradanini!
Allah kuluna kâfi degil mi?
(Zümer/36)

Konumuz Ne olsun :)