Translate

25 Nisan 2013 Perşembe

LİKYA GEZİSİ : Fethiye - Dalyan - Kaunos - İztuzu Plajı - Göcek - Balıkesir - İstanbul - 2.Tekne Turu


Nisan'dayız ama Fethiye'de 3.günümüzde hava çok sıccak...


Hımm ben yaz çocucuğum zaten sıcağın en sıcağı olsun bana mısın demiyorum:)

Otelimizde sabah kahvaltısından sonra yolculuga devam, diyorum ya bu tur 1 hafta olacak tadına varacaksın diye :P

böyle sıkıştırmak olmuyor sabahın erken saati uyanmak zor ...

 

LİKYA GEZİSİ : Fethiye - Dalyan - Kaunos - İztuzu Plajı - Balıkesir - İstanbul - 2.Tekne Turu

Burada yerliden çok yabancı turist var kardeşim, bizden çok kültürel gezilere önem veriyorlar. Üstelik Türkiye'de tatile çıkan kesimin sadece %7si tur ağırlıkşı katılıyormuş, yani az çok az.
Peki sizce tatil nedir???
Halbuki bence bir otele gidip yatıp yiyip geri dönmekten daha değerli ve renkli geliyor artık bana... Gerçi son dönemlerde fırsat siteleri sayesinde bu rakam %10ları bulmuş, daha güzel günler olacak, göreceğiz..




Gelelim göcek'e ... 

Bineceğimiz kanal teknesiyle, saçlarından sazlıkların, gözyaşlarından da denizi Köyceğiz Gölüne bağlayan su kanalının oluştuğu, 

efsanesi dilden dile anlatılan Byblis ve Kaunos’un hüzün dolu hikâyesini dinleyerek, kaya oyma kral mezarlarını görüyoruz. 

O kadar çok saz varkiii git git bitmiyor, Sazlıkların oluşturduğu kanalda Atlantik Okyanusundan Anadolu sahillerine 

yumurta bırakmaya gelen Dünyaca ünlü Caretta Caretta cinsi deniz kaplumbağalarını görmek için 

çocuklar için süpper bir tur bu program ve denize girmek için 

İztuzu Plajına gitmek için tek fırsat ! 

Mavi yengeç'le besliyorlar, isteyen tadına da bakabiliyor, fakat araştırmalarıma göre dinen bu durum caiz değil . . .





Eski Likya yerleşim alanlarından Göcek'te kanalda ilerlerken yine oyma kaya mezarlar var, 

bu en büyük olan krala aitmiş, bitişiğinde de 5 tane daha var daha küçük ölçülerde....

Ölüler yakılsalar bile Kayalar oyularak buraya defnedildiklerinden inanç gereği en yüksek yerlerde 

Allah'a yada tanrılara yakın oldukları düşünülüyor.

Gördüğünüz gibi gez gez bitmiyor güzel Türkiye'm. 

Birde unutmadan genel olarak Gizemli Likya turunda Yemekler :) 

Ben nereye gitsem zeytinyağlıları ve waflle buluyorum:) 

ayrıntı sorarsanız Alabalık, Tavuk, Sucuk Köfte güzeldi.

Salata severler için ise Açık büfe zeytinyağlılarla aç kalmadan geçireceğiniz güzel bir paketti.




Artık dönüş yolundayız, Sabaha karşı İstanbul'da olacakmışız... 

Artık yarın işe nasıl gidilir bilmiyorum, üzerimde de tatlı bir bronzluk :)

Sevgilerimle...












2 yorum:

  1. Fethiye, Dalyan, Kaunos, İztuzu Plajı, Göcek... Hepsini gezdim diyebilirim. Bunların dışında da Fethiye'nin gezilecek yerleri çok fazla. Bu konudaki makalelerimi isteyenler buradan inceleyebilir.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle belirtmekte fayda var. Fethiye öyle bir iki günde gezilecek bir yer değil. Fethiye'nin gezilecek yerlerinin hepsini gezdim diyebilmek için en az 8-10 gün ayırmak gerekir.

    YanıtlaSil

Benzer Yazılarım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...♥ Zeynep'le Güne Merhaba ♥...

'Ve sen yine denendiginde
ve yine kalbin daraldiginda
ve yine bütün kapilar yüzüne kapandiginda
ve yine ne yapman gerektigini bilemediginde
Uzun uzun düsünve hatirla Yaradanini!
Allah kuluna kâfi degil mi?
(Zümer/36)

Konumuz Ne olsun :)