Translate

4 Eylül 2018 Salı

ASLINDAaaa BEN TERZİ DEĞİLİM !!! Dikişi bilmem :)

Bir heves yaparım ne olacak dedim ve kızımın odasına fon perde diktim :)))

 

Daha önce size neredeyse türlü konularada yazılar yazdım... 

Yemek tarifleri, ev banyo vs. Dekorasyon, Bebek gelişimi ve alışveriş hazırlıkları, hatta Cinsiyet belirleme, kendi yaptığım veya çoook beğendiğim DIY projeleri, Gezi önerilerim, Fotoğraf, Moda... 

Hala say say bitmiyor ne mutlu :)

Aslında; 
Sadece dikiş nakış bilen teyzelerimden ne gördüysem büyüyen biriyim,  
dikişle uzaktan yakından alakam olmadı malum küçük çocklara iğne makine filan verilmez...


 

Ama insanın kız çocuğu olunca hevesler ilgiler değişiyormuş, 
incik, boncuk, dantel, süs dikkat çeker oldum... 
internet deseniz google amcaya yazın gitsin size ilham verecek o kadar becerikli blogcular var ki  mesela laçin favorim 
Bebek odası için İSMEK hocalarımıza osmanlı ipeğinden uyku seti diktirmiştim, 
eminönü mahmutpaşada yastığını aldım elime en yakın tonunda kumaş aldım öncelikle 
(Astek, inci dantel, Bursa kumaş tavsiyelerim... yok yok)
Eni 3m. olan kumaştan 2,5m aldım. 
Metresini 25-35 tl arasında bulabilirsiniz... 
önce tavandan yere duvarımı ölçtüğümde 260 çıktı e 5 cm.de fazlalık olsun diye dökümlü durması için düşündüm. 
Kumaşımızın en olan 3 m.kısmını kullanırsak tam gelecekti.. 
ve 2,5 metre olarak aldığım kısmı 1,25 olarak iki parçaya böldüm, kenarlarından 3c. içine katladım, 

ama tüm işlerimi planlarken farklı koyu renk bir iplikle önce teğel hazırladım !!!

ilk Dikişime başladım hadii bismillah...  

 

 

normal yatak odası ve salon fon perdelerinin eni yaklaşık 75 - 90 cm. gibi oluyor,
bu ölçü bize odanın genişliği ile kıyasladığımızda fazla gelecekti 60 cm olarak planladım ve pilelerini hazırladım... 
yaklaşık 8 9 ad. oldu bu benim için yeterli genişlikte oldu... 
sert olması için içine yyapışkan tela yerleştirdim ve korniş askı pimlerini dikebilmek içinde kurdela diktim. 
en son boyunu kıvırmak oldu .

ve BİTTİ... Kardeşim takdı bile, nasıl olmuş :))

Şimdi...

Çiçekli veya ponponlu Broçel yada kumaş rengimde geniş kurdela arıyorum ... Sevgilerimle

 




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Yazılarım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...♥ Zeynep'le Güne Merhaba ♥...

'Ve sen yine denendiginde
ve yine kalbin daraldiginda
ve yine bütün kapilar yüzüne kapandiginda
ve yine ne yapman gerektigini bilemediginde
Uzun uzun düsünve hatirla Yaradanini!
Allah kuluna kâfi degil mi?
(Zümer/36)

Konumuz Ne olsun :)