Translate

8 Şubat 2019 Cuma

MİNİMAL SADE Bir Ev Dekorasyonuna Doğru ...

Minimalizm; 

Aslında sadece bir dekorasyon stili değil, başlı başına bir felsefe ve tarz kaynağı ...
Mies Van der Rohe’nin “Less is more!” yani ‘az çoktur’ sözüne dayanıyor. 
Mümkün olduğunca az eşya kullanarak evinizde ferah, geniş ve kullanışlı alanlar oluşturmaya doğru giden 
bu yeni bakış açımla sanki özene bezene kurduğumuz evler de bir anda insana herşey fazla gelmeye başlıyor...


* Öncelikle fazla eşya yoğunluğunu azaltmalı,
* Duvarların rengi soft tonlar hatta direk beyaz tercih edilebilir,
* Koltuklarınız rahat, duvardaki resimler bile sade, rahatlatıcı görselller olmalı, (yaprak çiçek)
* Mobilyalar beyaz hatta en fazla ahşap tik kombini düşünebilirsiniz,
* Ev aksesuarlarını, hatta kıyafetlerimizi bile azaltıyoruz...

Yani;
Minimalist dokunuşta olmak öyle sadece beyaz mobilya tercih etmekle de yeterli değil,  
Ya da en azından ben iyice her şeyin yoğun olduğunu hisseder oldum...

Fotoğraf ekliyorum size bir kare salonumdan,
Klasik Türk Evi dokunuşlarıyla ...
Mesela artık salonda oturuyorum bir odayı oğluma, bir odayı kızıma düzenledim...
Sadece misafire tahsis edilen, o dokunulmamış odalara hitap ettiğmiz yaklaşımda başlı başına bir fazlalık bence,
Mobilyalarıma gelince; 
Avangart tarzı herzaman kendime yakın bulurum ama öyle oymalı filan değil mobilyalarım beyaz ve düz lake... 
Moderne yakın sadece lükens ayaklarla kendimce bir model tasarladım ve sağolsunlar istediğimi de yapmışlardı  o zamanlar,
Ama gel gelelim evleneli 10 yıl oldu evlenenli, 
Olsun israfa karşıyım, 10 olsada hala onlarla ilgili sevgim devam ediyor... 
Bence atmamalı değerlendirmeli.
Gözüme o zamanki modellerle tasarladığım çiçek dokunuşlu koltuk - halı kombinim yoğun geliyor, sanki en sade halıyı tercih etmeme rağmen fazla gelir oldu ve ufak bir değişimle kendimi mutlu etmek istedim ... 

Ve yenisini de alttaki resimde ekliyorum ...
Yorumlarınızı bekliyorum...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Yazılarım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...♥ Zeynep'le Güne Merhaba ♥...

'Ve sen yine denendiginde
ve yine kalbin daraldiginda
ve yine bütün kapilar yüzüne kapandiginda
ve yine ne yapman gerektigini bilemediginde
Uzun uzun düsünve hatirla Yaradanini!
Allah kuluna kâfi degil mi?
(Zümer/36)

Konumuz Ne olsun :)