Translate

15 Nisan 2019 Pazartesi

BAKLAVA YUFKASINDAN PATATESLİ BÖREK * * * * *

5 YILDIZ alan PATATESLİ BÖREK TARİFİM

Her Misafirimde 



Tam kıvamında bir lezzet, Bunu mutlaka not edin ...

Bazı tarifler var kaybedilmemesi gerekir, o yüzden bloguma özellikle yazmalıyım  :)
Burası bir nevi aslında tarfi defterim: duyumsal günlük de diyebiliyorum.

 

BAKLAVA YUFKASINDAN PATATESLİ BÖREK


Malzemeler :

BİM'den aldığım 1pk. UNLUM marka Baklavalık/Böreklik Yufka (800gr.)
Orta boy 4 Ad. patates
3 Yumurta
2 Su Bardağı Süt
1 Su Bardağı Sıvı Yağ
1 pk. Kabartma Tozu
1 Su Bardağı Kaşar Peyniri (tercihe bırakıyorum)
Yarım demet Maydanoz
Yeteri kadar tuz

Üzeri için Çörek Ot ve Susam
2-3 kaşık yoğurt

Aslında ben paket üzerindeki tarifi doğaçlama biraz değiştiriyorum :)


Öncelikle patateslerimizi soyup rendeliyoruz, 
vok tavada az yağda kıtır olmayacak kıvamda pişiriyorum, az tuz ilave ediyorum...

Diğer yanda; 1 litrelik bir kavanozda sosumuzu hazırlıyoruz;
2 yumurta, 2 su bardağı süt, 1 su bardağı sıvıyağ, az tuz, 1 kabartma tozunu çırpıyorum iyice...

Bu işlem bitince kaşar peyniri rendeleyebilirsiniz,
(sade patatesli de yapabilirsiniz tercihen biz seviyoruz öneriyorum) 
Maydanozlarınızı da iyice yıkayıp, kıyalım, şimdi malzemelerimizin hepsi hazır.

Fırının büyük siyah tepsisine bu ölçü tam geliyor,
Hazır kesilmiş fırın kağıtlarını kullanıyorum zemin olarak artık yağ yerine,
Baklava yufkasını bilirsiniz çok ince olduğundan 2 veya 3 yaprak kullanıyorum...
Yani;
2/3 yaprak tepsiye koyuyorum hazırladığımız sos karışımdan sürüyorum,
tekrar 2/3 yaprak ... yine sos sürüyorum,
böyle yaklaşık paketin yarısını bitiriyorum...
Pişirdiğim patatesler soğuyor bu sırada, Vok tavadayken içine maydanozu ve kaşar peyniri karıştırıyorum...
şimdi güzelce bu iç harcını bastırmadan iyice tepsiye yayıyorum !
kalan yufkalarımızı devam ediyorum...
2/3 yaprak tepsiye koyuyorum hazırladığımız sos karışımdan sürüyorum,
tekrar 2/3 yaprak ... yine sos sürüyorum, bitene kadar...
En üste biraz daha sos kalıyor içine bir yumurta ve yoğurdu ilave ediyorum...
En üste hepsini döküyorum, üzerine bolca susm ve çörek otu...
Bakın fırına girmek için tepsimiz şimdi hazır :)

 
150 - 160 derece fırında güzelce pişiriyorum...
Şimdi çıtır çıtır bu enfes lezzetiniz hazır, 
Afiyetle yiyebilirsiniz...
Yapınca mutlaka bana da not yazın, özellikle çocuklu anneler :)
 
 
 


2 yorum:

Benzer Yazılarım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...♥ Zeynep'le Güne Merhaba ♥...

'Ve sen yine denendiginde
ve yine kalbin daraldiginda
ve yine bütün kapilar yüzüne kapandiginda
ve yine ne yapman gerektigini bilemediginde
Uzun uzun düsünve hatirla Yaradanini!
Allah kuluna kâfi degil mi?
(Zümer/36)

Konumuz Ne olsun :)