Translate

15 Eylül 2020 Salı

Ispanaklı Doğum Günü Pastası (Köstebek Kümbet De Deniyor)


 Keki için;
•    4 adet yumurta
•    1 su bardağı toz şeker
•    1 su bardağı taze ıspanak püresi 

( 20ad. Kuzu ıspanak yaprağı + 2 kaşık sıvı yağ + 3 kaçık su ile rondoda çektim )


•    1 su bardağı un
•    1 paket kabartma tozu
•    1 paket şekerli vanilin
 

Kreması için;
•    1 paket vanilin
•    1 poşet krem şanti
•    1 çay bardağı süt ile iyice çırpıp hazırlayın, buzdolabına atın.
 

Şanti Karışımı için;
•    1 paket vanilyalı puding ( 3,5 bardak süt ile hazırlanan miktar)
•    3 su bardağı süt ile pişirin, tam kapatmadan önce içine
•    1 su bardağı Hindistan cevizi katıp karıştırın, ocaktan alın soğusun… 

Soğuduktan sonra buzdolabına attığınız krem şantinin yarısını içine katıp iyice karıştırın, 

kremamız hazır…

* Krem şantinin yarısını üzerini süslemek için kullanacağız
 

Keki ıslatmak için
•    1 bardağa 2 kaşık şeker karıştırılmış süt
 

İçine ;
•    1 Adet Muz
•    1 salkım çekirdeksiz İzmir üzümü
•    1 çay bardağı çikolata damla
•    1 çay bardağı iri kıyılmış ceviz

Üzeri için;

•    Şekerli süsleme
•    Yarım paket Çikalatalı sos (1 su bardağı süt ve 1 çay kaşığı nescafe ile pişirerek hazırladım)

 

  • Önce keki için şeker ve yumurtaları iyice çırpın, ıspanak püresini de ilave edin, 
un, kabartma tozu ve vanilin ile karıştırarak harcımızı hazırlayın.

  • Kelepçeli 26 cm kalıbı kullandım, içine kağıt kullanıyorum, 
önceden ısınmış 180derecede fanlı 30 dk.da benim fırınım pişiriyor… 

  • Çıkarınca soğumasını bekleyin ve tam ortadan yatay olarak bıçakla kesin, 
2 cm kalınlığında iki daire kekiniz olacak. 
İkisini de 2 kaşık şekerle hazırladığımız süt ile ıslatın.

  • 1 daire kekinizi orta boy borcam tencere içine çukur şeklinde yerleştirin, içine krema sürün ve muz dizin, 
tekrar krema sürün, çikolata damla ve ceviz dökün, 
tekrar krema sürün ve üzümleri yerleştirin, iç harcımızı bitirin….

  • Diğer yuvarlak kekimizi de tam üzerini kapatacak şekilde üzerine yerleştirelim, 
kenarlarından 1 cm kadar kestim tam oturması için, bilginize… 
 bu şekil buzdolabında dinlendsin, ben çikolata sosumu pişiriyorum, 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • 1 saat sonra ayaklı kek standıma ters çevirerek çıkartıyorum, 
çikolatalı sosum biraz soğudu üzerine döküyorum, 
iyicekaplama yapmadım, çikolata akan şekli hoşuma gidiyor, 
krem şantinin yarısını ayırmıştık onunla üzerini şekil veriyorum… 
ve renkli şekerleme ile süsülüyorum…

  • İnanın bu kadar uzun uzadıya anlatılınca çok oldu, 
yoksa biri soğurken diğerini hazırlıyorum çabucak oluyor… 
Ama özverili sunumlar güzel olur… 
Böyle şık şeylere her zaman vakit ayırın…

Afiyet bal şeker olsun…

Doğum gününüz kutlu olsun 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Yazılarım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...♥ Zeynep'le Güne Merhaba ♥...

'Ve sen yine denendiginde
ve yine kalbin daraldiginda
ve yine bütün kapilar yüzüne kapandiginda
ve yine ne yapman gerektigini bilemediginde
Uzun uzun düsünve hatirla Yaradanini!
Allah kuluna kâfi degil mi?
(Zümer/36)

Konumuz Ne olsun :)